
Relatorio: 'Mulleres en Áreas STEM: Cabo Verde vs. España'
Relatorio organizado de xeito conxunto entre as comisións de igualdade do CiTIUS e a ETSE (Escola Técnica Superior de Enxeñería da USC)
As áreas STEM teñen a taxa de empregabilidade máis alta e ofrecen moitas oportunidades para traballos cun nivel de investigación superior á media. A pesar da creación de numerosas ferramentas e tecnoloxías, estes campos seguen sendo predominantemente masculinos, unha disparidade aínda máis pronunciada en países subdesenvolvidos como Cabo Verde. Polo tanto, investir na presenza de mulleres en STEM é crucial para empoderalas, reducir a pobreza e garantir o acceso equitativo ás TIC para ambos os xéneros. Porén, varios factores inflúen nas decisións das mulleres de seguir carreiras nestes campos.
O propósito desta discusión é explorar os factores que inflúen nas eleccións de carreira das mulleres en STEM en Cabo Verde e o seu impacto na igualdade, a equidade e o acceso a oportunidades. A discusión centrarase no seguinte:
- Que inflúe na elección de carreiras en áreas STEM por parte das mulleres?
- Diferenzas e similitudes entre as mulleres españolas e caboverdianas ao elixir carreiras STEM, e as políticas e oportunidades dispoñibles para elas.
- Desafíos que enfrontan as mulleres en países subdesenvolvidos e como as TIC poden axudar a combater a desigualdade de xénero, con perspectivas das experiencias das mulleres españolas.
- Comparación da iniciativa da UIT "Día das Nenas nas TIC" tal como se celebra en España versus Cabo Verde.
Bio
Emília Monteiro Tavares ten un máster das Universidades de Oslo e Akershus de Ciencias Aplicadas en Noruega, a Universidade de Tallin en Estonia e a Universidade de Parma en Italia (2015).
Tamén ten unha licenciatura en Enxeñaría de Sistemas da Universidade Jean Piaget de Cabo Verde (2008).
Actualmente, é Directora de Servizos Administrativos e Auxiliares, Directora do Centro de Innovación e Sustentabilidade, e esora na Universidade Jean Piaget de Cabo Verde, con 15 anos de experiencia no ensino (informática, informática aplicada, análise de sistemas, bases de datos e xestión de proxectos) cunha forte compoñente pedagóxica.
Tamén é investigadora no Laboratorio de Aprendizaxe a Distancia, con 12 anos de experiencia en repositorios institucionais de código aberto, 10 anos en xestión de plataformas e e-learning (Moodle) , e 7 anos en xestión de proxectos, equipos e recursos como Directora do Centro de Innovación e Sustentabilidade.
Desenvolveu a primeira biblioteca dixital para países africanos de fala portuguesa (PALOP) e contribuíu ao desenvolvemento da Biblioteca Dixital da CEDEAO. Emília ten participado en varias campañas e iniciativas defendendo o dereito das mulleres á educación en África e fomentando as carreiras STEM para nenas en Cabo Verde.
Evento presencial
/events/lecture-women-in-stem-areas-in-cape-verde-versus-spain
events_gl