Ciclo de conferencias 'Investigadoras de prestixio' | Paula Novío Mallón: 'Como deseñar unha GPU móbil: unha mirada entre bastidores'

Esta presentación é unha visión xeral do traballo de enxeñería necesario para deseñar e implementar unha unidade de procesamento gráfico (GPU) móbil. Comezarei cunha breve introdución sobre a miña traxectoria persoal, as miñas motivacións para pasar da universidade á industria e a miña carreira no sector da propiedade intelectual. Tamén exploraremos a arquitectura de GPU dunha GPU de rasterización "tradicional" fronte a unha GPU de trazado de raios. Explicaremos como desenvolvemos a GPU desde os requisitos e o concepto iniciais ata a implementación final: quen son os equipos de investigación, arquitectura, hardware e software implicados, como están estruturados, que retos afrontan durante o desenvolvemento e como interactúan ao longo de todo o proxecto. Tamén trataremos as distintas fases do proxecto e a entrega ao cliente.

A presentación está dirixida a estudantes universitarios con coñecementos básicos e interese en arquitectura de computadores, gráficos por computador e que desexen coñecer como funciona a industria de semiconductores IP e que oportunidades hai dispoñibles.

Sobre a relatora

Paula Novío Mallon (Santiago, 1977) estudou Física na Universidade de Santiago de Compostela, especializándose en Electrónica e licenciouse en 1999. Realizou un máster en 2000 titulado "Arquitectura Paralela para a conversión de curvas NURBS a curvas Bezier" e un doutoramento en 2006 titulado "Software/hardware techniques for mesh compression in computer graphics". Como parte do seu doutoramento, realizou prácticas no Departamento de Informática da Universidade de Stony Brook (2002) e no Instituto de Visualización e Sistemas Interactivos (VIS) da Universidade de Stuttgart (2003 e 2004) onde desenvolveu os seus coñecementos en técnicas de gráficos por computador e visualización. A traxectoria de Paula na industria tense centrado no desenvolvemento de GPU IP para móbiles no Reino Unido desde 2006. A súa carreira abrangue actividades como enxeñeira de hardware, xefa de equipo, xefa de proxecto e xefa de departamento.

Tras finalizar os seus estudos universitarios, Paula incorporouse a Imagination Technologies en 2006 como enxeñeira de deseño de hardware. Imagination Technologies Limited é unha empresa británica de deseño de semiconductores e software, cuxa actividade principal é o deseño de procesadores gráficos móbiles (GPU) PowerVR, acelerador de redes neuronais para procesamento de IA e routers de rede. Durante os primeiros dez anos traballou no departamento de Hardware como enxeñeira, deseñando a Unidade de Procesamento de Texturas, desenvolvendo e implementando técnicas de compresión, procesamento de xeometría, teselación, análise PPAB (Rendemento, Potencia, Área e Ancho de Banda) e actividades xerais de verificación e validación de GPU. Desde 2015 ata 2020 Paula foi a xefa de equipo da unidade de procesamento de texturas, un equipo de 12 enxeñeiros que traballaban na especificación, o deseño e a verificación da unidade de canalización de texturas. En 2020 Imagination Technologies introduciu de novo no mercado as GPU de Ray Tracing e Paula foi a Hardware Technical Lead do proxecto. Durante 2021 e 2022 Paula compaxinou as súas actividades como Project Lead e GPU HW Department Lead dun equipo de 75 enxeñeiros repartidos en varias sedes do Reino Unido (Kings Langley, Manchester, Cambridge e Bristol).

En 2023 Paula trasladouse a ARM, unha empresa británica de semiconductores e deseño de software, a súa actividade principal é o deseño de procesadores ARM (CPU) e tamén deseña Unidades de Procesamento Gráfico (GPU). Actualmente é Enxeñeira Principal Senior de Hardware en ARM e a súa tarefa principal é a de Líder de Enxeñería de Programas.